torsdag, januar 25, 2007

Oppvarmede doseter og 40 års lag

Liten post i dag.

Har nettopp vært på 40 års lag, hvor vi var på "viking". Det er altså det japanske ordet for middag hvor du tar det du har lyst på. Og da ser vel de fleste hvorfor valget naturligvis falt på "viking" når de skulle navngi fenomenet. Maten er da også særdeles, spesielt den japanske steken, som også har japansk størrelse. Med andre ord, én munnfull.

Ellers kan jeg jo nevne at du på siden her (---->) fra nå av vil se diverse tips, skulle du tenke deg en tur til Japan. Det står ukentlig tips, men det skal dere ikke stole på. Men, at det i ny og ne blir oppdatert, det skal jeg nå sørge for ;).

Første på listen er altså oppvarmede doseter, med skylling og hele prosessen. Etter nøye testing kan jeg meddele at det er en ting man absolutt burde starte med i Norge. Riktig nok har vi som oftest oppvarmede baderom i Norge, men hvem har vel ikke ønsket seg fri fra den frosne utedoen på hytte en gang i blant(oppfinnelsen krever riktig nok strøm, men det fikser man vel).
Og skylle/tørke muligheten er jo også en meget både miljøvennlig og hygienisk vri. Ikke bare sparer man regnskogen og dens dyreliv, man får også en skikkelig vask bak, noen til og med massasjestråler. Og det er tross alt mye bedre enn å bare smøre det utover, slik vi er vant til! Dog, anbefales ikke for folk med svakt hjerte, eller veldig kilne personligheter.

Jostein

7 Comments:

At 4:28 p.m., Blogger irene said...

oppdatering? (helst me bilde takk:)

eg traff foresten ein du kjenne i dag. men eg huske kje ke an hette...

 
At 12:36 a.m., Blogger meg said...

Tikken! nå har du an. Gå på bloggen min for meir info.

 
At 2:49 p.m., Blogger Inger Hanne said...

Hei du!
Haper alt star bra til i japan-kommer snart pa besok med Nla eg:)
Lurte pa om du veit noko om Mt.Fuji?Har du vore der og veit du evnt om det er mulig a na toppen midt i april eller om det er stengt?
hape me snakkes i osaka:)

 
At 5:31 p.m., Anonymous Anonym said...

Voldsomt som du oppdaterer den her Jostein... (ja, jeg mente ...) ;)

 
At 2:30 a.m., Blogger Hallvard said...

Du ha han! Sjekk reglar på bloggen min...:)

 
At 2:31 a.m., Blogger Hallvard said...

Ops, du ha visst fått han to gonger. Forøvrig va da innlegget som du no ha fjerna, da kulaste "sorry at eg ikkje har oppdatert-innlegget" eg ha lest nokonsinne!

 
At 4:18 a.m., Blogger Vafflus said...

Hehe, se det :) Greit, skal heller prøve å få skrevet ut den tikken tingen. Det forsvunne innlegget kommer nok ikke tilbake, det får heller være til glede for de som faktisk var innom den dagen og leste ;). (Jeg var meget trøtt i gjerningsøyeblikket).

 

Legg inn en kommentar

<< Home